Jak nie dać się zjeść

Chyba każdy grający w ADOMa ma własny sposób na rozpoczęcie gry, jednak opiszę schemat stosowany przez Ewę i mnie (w większości wypracowany przez Ewę).

Zaraz po rozpoczęciu gry idziemy do SMC. To ta jaskinia na północny zachód od wioski. Bardzo łatwo tam zginąć, ale jest to IMHO niezbędny etap eliminująco- przygotowawczy. W SMC trzeba koniecznie znalkeźć zejście na niższy poziom, przy czym wcale nie należy tam od razu schodzić. Po prostu trzeba na przyszłość wiedzieć gdzie ono jest, bo w SMC potwory stają się coraz silniejsze w miarę, jak wzrasta nasz poziom, więc nawet Trolla barbarzyncę na 15 poziomie mogą tam zagryźć szczury. Gdy znamy już lokalizację przejścia, warto jeszcze trochę pozwiedzać - bardzo często można w SMC znaleźć dobrą broń, najczęściej dwuręczny miecz (często "of defense" lub "of parring") i halabardy. Posiadanie takiego cacka baardzo ułatwia życie na początkowym etapie gry. Można też, jak kto odważny, poszukać waterproof blanket który zawsze jest możliwie najdalej od wejścia. Zresztą to odległość do niego podaje pierwszy znaleziony w SMC scroll. BTW, warto go sobie poczytać kilkanaście razy, bo ćwiczymy w ten sposób Literacy.
Jeżeli znaleźliśmy zejście w dół w SMC i udało nam się stamtąd wyjść z życiem, idziemy do Terynio. Można tam wybrać jeden z dwu (trzech) questów.

Jeżeli gramy postacią z aligmentem L i mamy już przynajmniej 10-12 poziom doświadczenia, można zaryzykować quest szeryfa. Zabicie Hotzentotzla może być trudne zwłaszcza z racji mocnej trucizny którą używa, ale Cold Ray ułatwia sprawę, a w nagrodę dostaniemy od Szeryfa amulet of order, który badzo ułatwia uzyskanie stanu L+, co jest niezbędne, aby zostać Championem.

Mając skonczone powyższe questy idziemy przez SMC w dół, aż wyjdziemy w wiosce w górach. Tam znajdujemy ukryte przejście na zachodnią stronę rzeki, a potem do jaskin karłów. Można jeszcze zachaczyć o Small Clearing na południu, pozrozmawiać z Barbarzyncą. A dalej radzćcie sobie sami. Powodzenia :-)